.Welcome.

Pengikut

Selasa, 8 Februari 2011

5 PANDUAN SOLEKAN ‘DATING’ SIANG

Sesungguhnya dari dulu sampai lah sekarang saya memang tak suka keluar siang, kalau DATING pun mesti waktu malam. mesti nak tau kan sebab apa?

-panas (buat kulit jadi kering, berbahang & tak selesa). Jadi bila sebut pasal make up untuk siang seumpama mimpi ngeri.. hehee.. lebih baik keluar malm kan.

5 PANDUAN SOLEKAN ‘DATING’ SIANG yang baru saya belajar beberapa hari lepas… simple tapi sweet.

1. Selalunya lah kan make up siang ni ape yang saya tahu simple aje dan tak perlu lah tebal-tebal. Tapi kalau nak keluar dating kenalah lebihkan sikit. Almaklumlah nak jumpa sidia barulah ada sesuatu yang istimewa masa dating tu.

2. Warna yang sesuai untuk dating waktu siang ni adalah warna coklat tanahsebagai pembayang mata paling selamat untuk make up siang. tapi untukdate ni, selitlah sikit warna-warna pastel contohnya pink lembut, violet, kuning lembut @ biru firuz manja-manja.

3. Ini yang teramat penting KATAKAN TIDAK PADA BULU MATA PALSU pada siang hari. Pelik sangat kalau bagi sesetengah orang yang tak biasa pakai. Cukup hanya dengan pakai maskara. Biar nampak ori orang kata kan.

4. Sesungguhnya biarlah nampak parut di muka daripada make-up yang tak rata bertompok-tompok dekat muka. Biarlah ape orang kata asalkan kita bukan pakai topeng semata-mata nak tutup cela. Tu menipu namanye dalam hubungan kan.

5. Yang last sekali. Bersyukurlah dengan seadanya.kalau mata agak besar tak perlu nak bergantung pada celak mata sangat. Nanti nampak macam burung hantu pulak. Tapi kalau mata sepet atau tak Nampak kelopak ape salahnya lukiskan sikit celak mata supaya Nampak ilusi mata lebih besar ok.

Selamat mencuba~~~~ J

Tiada ulasan:

Catat Ulasan